środa, 9 lipca 2008

TADEJ POGAČAR P.A.R.A.S.I.T.E. Public Sculpture Archive

TADEJ POGAČAR

Inne formy PPSA (P.A.R.A.S.I.T.E. Public Sculpture Archive)

Archiwum pasożytniczej rzeźby publicznej

Przypadek Warszawy, 2008



fot. dzięki uprzejmości artysty/photo courtesy by the artist

Czy we współczesnych miastach istnieje jeszcze przestrzeń publiczna?

Najważniejsze obszary przestrzeni publicznej są używane jako miejsce spektaklu zachęcającego do konsumpcyjnego stylu życia.

Przestrzeń publiczna została zajęta niemal całkowicie przez przekaz komercyjny i stała się wielką platformą medialną. Życie społeczne we współczesnych miastach sprowadza się do robienia zakupów, a sfera publiczna została sprywatyzowana przez kapitał – ale to nie nowina.

Poszukujemy wszelkich pozostałych śladów po mieszkańcach miast.

Interesują nas następujące formy, jako wyraz subiektywizmu, indywidualizmu, prowizoryczności, przypadkowości:

- ciągle funkcjonujące, zanikające formy z przeszłości

- prowizoryczne i okolicznościowe zajmowanie przestrzeni publicznej

- indywidualne interwencje w przestrzeni publicznej

- indywidualne rozwiązania dizajnerskie

- skrawki, rysunki, szkice jako znaki orientacji w przestrzeni publicznej

- interwencje pasożytnicze

Tadej Pogačar i P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art

http://www.parasite-pogacar.si/

TADEJ POGAČAR

Other forms of PPSA (P.A.R.A.S.I.T.E. Public Sculpture Archive)
case study: Warsaw,
2008

Is there any public space left in the new cities?

The most prominent public space is used primarily as a showcase for encouraging a consumerist lifestyle.

The public space is becoming reserved almost exclusively for commercial messages; it is turning into one huge media platform. Social life in the new cities is being reduced to shopping, with capital privatising more and more of the public space – but this is hardly news.


We are searching for any remaining traces of the inhabitants of these cities.

We are interested in the following specific forms, as indices of the subjective, the personal, the occasional and the temporary:

– lost forms of the past that are still functioning

– the temporary or occasional occupation of public space

– personal interventions in public space

– subjective design solutions

– scraps, drawings, and sketches as orientation signs in the public space

– parasitical interventions

Tadej Pogačar and The P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art

http://www.parasite-pogacar.si/


Brak komentarzy: